07 september 2006

3 september (Onderweg naar Kalispell)

Uitzicht Montana (Flathead River)

Zondag 3 september
Na een nacht met de nodige onderbrekingen( restant jetlag?) om 8 uur ons bed uit. Na een home made gezond ontbijtje (yoghurt met cerials, toastjes met roomkaas en een appel) de spullen gepakt en om 9.30 uur weggereden voor alweer een reisdag.
We zijn de I 90 weer opgegaan en we hebben een poos goed doorgereden. De omgeving veranderde voortdurend. We begonnen met kale bergrotsen,afgewisseld met bossen. Na verloop van tijd werden de bergen heuvels en werd de omgeving lieflijker.De heuvels waren niet bedekt met bos maar met gelig gras. Heel apart. Vervolgens werd het gebied agrarisch en je kon heel ver kijken. Weer later kregen we echt het idee dat we in het Wilde Westen waren. We zagen farms met houten hekken eromheen en veel koeien.Deze koeien zijn egaal donkerbruin of zwart. Heel anders dan in Nederland.
Intussen hadden we de staat Washington verlaten, Idaho doorgereden en waren we in Montana aangekomen. Het was hier ongelofelijk mooi. Heuvels, riviertjes,bossen,mooie uitzichten .Het valt niet te beschrijven , je moet het zien om het te ervaren. Montana heeft een diepe indruk op ons gemaakt.
Op aanraden van de dame van het bezoekerscentrum(die heb je aan de snelweg als je een andere staat binnenkomt) hebben we een omweg gemaakt om in de plaats
Moise de National Bison Range te bezoeken. Hier leeft een kudde bisons op een omheinde oppervlakte van 7500 ha. Het hoogste punt van het park is 1489 m. boven zeeniveau. Via een
rondweg doorkruis je het gebied en heb je de kans om de kudde bisons te zien. Helaas zagen we ze alleen maar heel in de verte .De rondrit was echter zeer de moeite waard. De uitzichten waren overweldigend.
Vervolgens zijn we verder gereden naar ons einddoel van vandaag, Kalispell. Hier kwamen we om 19.00 uur aan. We hadden vanmorgen al een kamer gereserveerd bij Motel 6. Dus snel ingecheckt en de spullen weer uitgeladen. We hebben gegeten bij een Mexicaans restaurant. Het is ongelooflijk wat de gemiddelde Amerikaan naar binnen werkt. Je ziet gigantische borden met eten voorbij komen en ze eten het allemaal nog op ook. De bediening is ook heel snel. Wij stonden met een half uur weer buiten.
We zitten nu op onze motelkamer een beetje bij te komen van alle indrukken vandaag.
Morgen gaan we naar Glacier National Park, ongeveer 2 uur rijden hier vandaan.