07 september 2006

4 september (Dag 1 Glacier NP)

Zonsondergang Lake McDonald

Maandag 4 september
Vanmorgen om 8 uur opgestaan en weer een home made ontbijtje genuttigd. Vervolgens de koffers gepakt en uitgechecked. We hebben eerst maar eens boodschappen gedaan en vervolgens zijn we op weg gegaan naar Glacier National Park. In vergelijking met de vorige dagen een kort ritje van 2 uur. Om half 12 reden we het park binnen. We hebben eerst een bezoekje gebracht aan het informatiecentrum waar we het een en ander hebben gevraagd over wandelingen. Vervolgens hebben we gelunched en toen hebben we een poosje van het Lake McDonald genoten. Het is een prachtig groot meer, aan alle kanten omringd door hoge bergtoppen. Vanaf de kant waar wij zaten had je een waanzinnig uitzicht over het meer.
Vervolgens hebben we de auto weer gepakt en zijn we naar Lake McDonald Lodge gereden, onze overnachtingsplek. Gelukkig konden we meteen inchecken zodat we onze spullen alvast kwijt waren. We hebben ons omgekleed ,onze wandelschoenen aangetrokken en met een rugzak vol water en wat fruit zijn we op weg gegaan. We hebben de John Lake Trail gelopen. Een wandeling van ongeveer 4 mijl door een wild bos, waar ook beren zitten. We hadden het advies gekregen om lawaai te maken zodat eventuele beren meteen rechtsomkeert zouden maken. Dat is wennen om lawaai te maken als je loopt. Maar ja,je moet wat. We zagen andere wandelaars die een koeiebel aan hun rugzak hadden gebonden ,die bij elke stap lawaai maakte. Tijdens de wandeling kwamen we bij een fantastische waterval. Adembenemend mooi. Hier hebben we een poos gezeten en wat fruit gegeten. Vervolgens hebben we de wandeling afgemaakt en als beloning wat gedronken in de Lodge. Je kon daar heerlijk buiten zitten in een heuse schommelstoel en genieten van het uitzicht op het meer. Nadat we een tijd hadden geschommeld, zijn we aan de rand van het meer gaan zitten om de zon onder te zien gaan. Dat was zo verschrikkelijk mooi. We zaten er bijna helemaal alleen en we hebben genoten van de rust en de stilte. Daarna zijn we teruggegaan naar onze kamer. Even bijkomen van alle indrukken. We zullen wel weer vroeg in bed liggen want we zijn aardig uitgeteld.
Morgen is er weer een nieuwe dag met ongetwijfeld weer nieuwe hoogtepunten.